سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
همایش گفت‌گوهای علمی فرهنگی ایران و پاکستان

حوزه/ «همایش گفت‌گوهای علمی فرهنگی ایران و پاکستان» با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی، ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، «همایش گفت‌گوهای علمی فرهنگی ایران و پاکستان» با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی، ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

در حاشیه این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب مؤسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب برای شرکت در «همایش گفت‌گوهای علمی فرهنگی ایران و پاکستان» به پاکستان سفر کرد.

در این دیدار هیئت ایرانی متشکل از حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین شریفی ر«ئیس دانشگاه قم»، دکتر حسین رضوان «رئیس دانشگاه بوعلی سینا»، دکتر محمد علی زنگنه اسدی «رئیس دانشگاه حکیم سبزواری» و دکتر علی سروری مجد «قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی» در دیدار با رئیس دانشگاه پنجاب بر گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با پاکستان تاکید کردند.

در ادامه دکتر خالد محمود، رئیس دانشگاه پنجاب ضمن خوش آمدگویی به هیئت ایرانی و اظهار خوشحالی از دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب گفت: دانشگاه پنجاب دارای ۱۹ دانشکده، ۵۲ هزار دانش‌جو در ۶ پردیس و ۷۰ کتابخانه است؛ این دانشگاه ظرفیت های مناسبی برای همکاری با دانشگاه ادیان و مذاهب و همچنین دیگر دانشگاه‌های ایران دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی و مهمان‌نوازی‌ دانشگاه پنجاب، بیان کرد: پاکستان یکی از کشورهای مهم اسلامی در عرصه علم و فناوری است و حضور مردم این کشور در کل دنیا موجب خیر و برکت در سراسر جهان است. امیدوارم این دیدارها تداوم یابد و باعث تعامل هر چه بیشتر علمی و فرهنگی میان دانشگاه های ایران و پاکستان شود.

گفتنی است«همایش گفت‌گوهای علمی فرهنگی ایران و پاکستان» ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ در اسلام آباد پاکستان برگزار شد و حاضرین به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص اهمیت ارتباطات علمی بین مجامع دانشگاهی و فرهنگی ایران و پاکستان پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha